WFP Bez Granic 2 – zasady współpracy dla lokali



Warszawski Festiwal Piwa to jedno z najważniejszych wydarzeń na scenie piwa rzemieślniczego w Polsce. Od lat promujemy kraft w najlepszej, pozytywnej i profesjonalnej formie, wspieramy browary i małych producentów. Dziś, ze względu na sytuację epidemiologiczną nie możemy zorganizować WFP w stacjonarnej formule. Ale nie odpuszczamy. Mamy chęć i energię, by działać: łączyć kraft, ludzi, browary i gastronomię.

W tej edycji szczególnie mocno stawiamy na wsparcie lokali gastronomicznych: pubów, multitapów, restauracji czy sklepów z kraftem.

Warszawski Festiwal Piwa przez lata wyrobił sobie mocną medialną markę. Mamy dużą rzeszę wiernych fanów, świetne zasięgi w social-media (m.in. ponad 20 tys. fanów piwa na Facebooku), profesjonalne wsparcie agencji reklamowych, budżet na reklamę. Dziś chcemy zaprosić Was do współpracy. Oferujemy nasze wsparcie medialne lokalom, które zechcą wziąć udział w Warszawskim Festiwalu Piwa Bez Granic.


Jak będzie wyglądał WFP Bez Granic?

Planujemy ciekawe rozmowy z fanami piwa, blogerami, znanymi osobami ze sceny gastronomicznej, znanymi postaciami, także z zagranicy. Do tego degustacje i pokazy na żywo. W ramach każdego z wydarzeń zorganizujemy ośmiogodzinne spotkanie on-line (od 14 do 22) 5 września. Zobowiązujemy się przedstawić wszystkie lokale, w których dostępne będą piwa z 4 polskich browarów, które będą brały udział w wydarzeniu.

W ramach wydarzenia przygotowaliśmy specjalny box z piwami – zestaw można zamówić przez SmakPiwa.pl, jednak jego dostępność jest ograniczona. To je będziemy wspólnie degustować podczas wydarzenia – razem z największymi sławami świata piwa i wina. W zdecydowanej większości to premiery, przygotowane specjalne na festiwal. Wszystkie polskie piwa rzemieślnicze będą skoncentrowane na amerykańskim chmielu 🙂


Jak wziąć udział (jako lokal)?

Zapraszamy Was do włączenia się w nasze wydarzenie – wystarczy zadbać o zaopatrzenie w festiwalowe piwa. W ramach edycji WFP Bez Granic będziemy promować wszystkie lokale i sklepy, w których będzie można spróbować festiwalowych piw (przynajmniej tych polskich) i lub odbędzie się emisja prelekcji i degustacji (oddzielne wydarzenia on-line na FB, YT, do odtworzenia również po zakończeniu transmisji) lub inne, przygotowane specjalnie z tej okazji dodatki. Zasada jest prosta – im ciekawsze wydarzenie, tym mocniej będziemy promować je w mediach i innymi naszymi kanałami. Poniżej szczegóły współpracy.


W szczególności wyróżnimy lokale, które:
Warunkiem udziału w wydarzeniu jest udostępnienie u siebie polskich piw festiwalowych w butelkach lub KEGach. Ponadto będziemy wyróżniać miejsca, gdzie:
dostępna będzie transmisja on-line z festiwalu (jeden link z YouTube, 14-22, 5 września),
dostępne będą dania z wołowiną TenderMeat,
zostaną zorganizowane dodatkowe atrakcje,
będą informować o nadchodzącym wydarzeniu i zachęcać do wzięcia udziału – poprzez swoje kanały, social media przed Festiwalem (wydarzenie, udostępnienie wydarzenia, posty, wszelkie inne formy),
do oferty 4 piw z polskich browarów dołączą w puszkach lub KEGach piwa amerykańskie, których degustacja odbędzie się w ramach projektu, dystrybuowane przez SmakPiwa.pl).


Uwaga! Wszystkie lokale, które chcą wziąć udział w festiwalu, prosimy o wiadomość potwierdzającą spełnienie konkretnych warunków do 2 września (środa) na maila p.leszczynski@warszawskifestiwalpiwa.pl


Szczegóły: piwa i wydarzenia


PIWA FESTIWALOWE
5 WRZEŚNIA

POLSKIE PIWA
Maryensztat – Nevermind vol. 8, 7%, 18 Plato, 500 ml, Nepomucen – Let`s Get Hazy VOL. 3, 7,7%, 20 Plato, hoprate 22 g/l 500 ml, Trzech Kumpli – Pan IPAni, 6%, 16,5 Plato, 45 IBU, 500 ml, Maltgarden – Remember To Smile, 6%, 16 Plato, 500 ml

PIWA AMERYKAŃSKIE
Founders – Underground Mountain Brown, 11,9%, 30 IBU 355 ml, Stone – Berliner Weisse, 4,7%, 330 ml, Anchor – Steam Beer, 4,9%, 355 ml, Anchor – Porter, 5,6%, 355 ml, Flying Dog – Gonzo Imperial Porter, 10%, 85 IBU, 355 ml, Flying Dog – Raging Bitch, 8,3%, 60 IBU, 355 ml

SZCZEGÓŁOWY OPIS PIW


Browary, których specjalne piwa dołączone zostaną do zestawów, które otrzymają blogerzy (w tym piwni i związani z gastronomią), lajfstajlerzy i sędziowie piwni.


Szczegóły: amerykańska wołowina


ZESTAW US BBQ BOX
Amerykański marmurkowy stek z antrykotu Black Angus USDA CHOICE 300g.
Amerykański marmurkowy stek z rostbefu Black Angus USDA CHOICE 300g.
– Burgery wołowe USA Angus (2 szt.)
Ilustrowane kompendium wiedzy o przygotowaniu amerykańskiej wołowiny – 40 stron szczegółowych informacji o technikach kulinarnych przygotowania wołowiny w zależności od rodzaju mięsa, bogaty poradnik jak technicznie obchodzić się z wołowiną: przechowywać, rozmrażać, marynować itp.

AMERYKAŃSKA WOŁOWINA
Jeśli chcesz zamówić na próbę najwyższej jakości steki, burgery lub elementy stekowe w ramach naszego festiwalu, te same, które dostaną i zamówią nasi współpracownicy, skontaktuj się z nami (biuro@tendermeat.pl, tel. 23 662 69 20)! Dostaniesz specjalny rabat na próbę tych produktów na czas samego festiwalu oraz do końca września

FIRMA TENDER MEAT / BBQ.pl
Firma Tender Meat sp. z o.o. jest sprawdzonym dystrybutorem amerykańskiej, chłodzonej oraz mrożonej wołowiny na rynku HoReCa. Szefowie kuchni najlepszych restauracji i steak house’ów w Polsce cenią ją za wysoką jakość produktów oraz szeroki asortyment. Jako członek amerykańskiej organizacji branżowej American Beef Club była pierwszą firmą w Polsce dostarczającą wołowinę z USA (od 2001 roku). Produkty dostarczane są w elementach zasadniczych, stekach lub jako gotowe burgery. Firma współpracuje także z amerykańską organizacją USMEF wraz z którą współorganizuje liczne szkolenia dla szefów kuchni, a także akcje promocyjne w lokalach posiadających w menu legendarną wołowinę z USA. W celu uzyskania oferty prosimy o kontakt z działem handlowym pod numerem telefonu 23 662 69 20 lub mailem biuro@tendermeat.pl

Oryginalna amerykańska wołowina charakteryzuje się doskonałym smakiem i jakością docenianą przez koneserów na całym świecie. Składają się na nią lata doświadczeń i cała kultura produkcji i jedzenia wołowiny sięgające jeszcze czasów pionierów. Z rodzinnych, tradycyjnych farm pochodzi 90% bydła w produkcji wołowiny w USA. Bydło hodowane jest w zgodzie z naturą na rozległych pastwiskach i preriach stanowiących naturalny krajobraz USA (gwarancja, że tereny zamieszkane przez liczne rodzime gatunki roślin i zwierząt nie zostaną wyparte przez industrializację). Bydło wypasane jest przez około 24 miesiące, a następnie trafia na 100 dni do tak zwanych feedlot’ów, gdzie karmione jest słodką kukurydzą. Ta dieta powoduje, że mięso uzyskuje legendarny marmurek (przerosty tłuszczu śródmięśniowego dodającego smakowitości, kruchości i soczystości). W Stanach Zjednoczonych urzędnicy USDA (Departament Rolnictwa Stanów Zjednoczonych) przebywający w zakładach mięsnych badają każdą tuszę i przyznają odpowiednią klasę jakości. Wołowina najwyższej jakości, cechująca się największym „marmurem” jest klasyfikowana jako wołowina USDA PRIME (tylko ok. 5% produkcji). Kolejna klasa to USDA CHOICE (dzielony odpowiednio na wyższy oraz niższy 40% produkcji). Kolejne, niższe klasy jakości to SELECT, STANDARD, COMMERCIAL, UTILITY, ale one nie są eksportowane do Unii Europejskiej. Na naszym rynku mamy tylko amerykańską wołowinę super premium (PRIME) oraz premium (CHOICE). Do UE dociera wołowina produkowana w dedykowanych zakładach, w specjalnym programie bez hormonów NHTC i zgodnie z restrykcyjnymi regulacjami narzuconymi przez Unię.

Amerykańska wołowina zawdzięcza swoją wyjątkową kruchość także długiemu okresowi dojrzewania mięsa (min. 4-5 tygodni zanim trafi do konsumentów).


Edycja 5 września:
Piwa amerykańskie Roch Młodecki SmakPiwa.pl, 601621214, roch@smakpiwa.pl

Browar Nepomucen (kontakt z handlowcem: Paweł Pistolin, 791981251, dystrybucja@browar-nepomucen.pl)
Browar Maltgarden (kontakt z handlowcem: Łukasz Rokicki, 533330013, zamowienia@maltgarden.pl)
Browar Maryensztadt (kontakt z handlowcem: Kamila Asztemborska, 507671787, k.asztemborska@browarmaryensztadt.pl)
Browar Trzech Kumpli (kontakt z Opiekunem Klientów Restauracyjnych: Natalia Mioduszewska, 696741599, natalia@trzechkumpli.pl)


W ramach promocji poszczególnych wydarzeń na FB stworzyliśmy grafikę, w którą wystarczy wkleić logo lokalu:

Ściągnij grafikę, w razie problemów pomożemy z wstawieniem logo

WSTĘPNY PROGRAM FESTIWALU
5 WRZEŚNIA

14:00
START FESTIWALU

14:10
PROSTE ĆWICZENIA Z PIWEM – BEERFIT

14:30
PIWO I ZDROWY TRYB ŻYCIA – CZY DA SIĘ TO POŁĄCZYĆ?

15:30
RAZEM DEGUSTUJEMY PIWA FESTIWALOWE – część 1

16:00
UWARZYLIŚMY DLA WAS PIWO – ZOBACZ, JAK!

16:30
RAZEM DEGUSTUJEMY PIWA FESTIWALOWE – część 2

17:00
GOŚĆ SPECJALNY WFP BEZ GRANIC – JOHN PALMER – cz. 1

17:30
RAZEM DEGUSTUJEMY PIWA FESTIWALOWE – część 3

18:00
GOŚĆ SPECJALNY WFP BEZ GRANIC – JOHN PALMER – cz. 2

18:30
RAZEM DEGUSTUJEMY PIWA FESTIWALOWE – część 4

19:00
KUCHNIA WFP – DOSKONAŁE STEKI I BURGERY Z AMERYKAŃSKIEJ WOŁOWINY

20:00
ORGIA SMAKU – SZLACHETNE ALKOHOLE I DOSKONAŁE PRZEKĄSKI

20:30
RAZEM DEGUSTUJEMY PIWA FESTIWALOWE – część 5

21:00
ILE NAPRAWDĘ WARTE JEST PIWO RZEMIEŚLNICZE? – DYSKUSJA

21:50
ZAKOŃCZENIE FESTIWALU


Kontakt

Zapraszamy do kontaktu z poszczególnymi browarami w sprawie zaopatrzenia w piwo. W przypadku potrzeby z organizatorem i ewentualnych pytań, prosimy o kontakt z Pawłem Leszczyńskim: mail.



Organizatorzy:
Warszawski Festiwal Piwa
Departament Rolnictwa USA
Ambasada USA
Ameryka od Kuchni
US Beef Checkoff
BBQ.pl
Tendermeat.pl
Wolny Kraft

Współpraca:
SmakPiwa.pl
Piwo.org