Krafcik

Zbieramy fundusze na promocję polskiego kraftu za granicą!
Możesz wesprzeć nasz projekt, kupując karty na stoisku festiwalowym WFP17.
Poznaj ludzi ze świata kraftu, wykonuj zadania i wygrywaj nagrody!


Na projekt składa się kilkadziesiąt kart kolekcjonerskich, każda wydrukowana w kilku egzemplarzach. Zawierają ręcznie rysowany portret i informacje o portretowanej osobie. Na rewersie karty znajduje się QR Code, do niniejszej strony gdzie przygotowaliśmy instrukcję. Opracowaliśmy kilka trybów rozgrywki (duel, co-op i grupowy). Zasady są proste, właściciele kart mogą wziąć udział w grze, nawet przy użyciu jednej tylko karty, stojąc w kolejce do stoiska z piwkiem.

Żywioły w postaci surowców, ulubiony styl piwa we właściwym szkle, soczyste kolory – oto trzy kategorie gry w Krafcik, którą rozegrasz z przyjaciółmi. Obowiązkowo przy piwie! (Przy herbacie też można, nikt tego nie sprawdza.)

W ramach poszczególnych kategorii masz indywidualne cechy, a przykładowy zestaw cech może wyglądać następująco: chmiel, porter bałtycki, purpurowy. Gdzie znajdziesz taki zestaw? Odszukaj symbole i kolor na wylosowanej karcie. Proste? Proste!

A teraz troszkę trudniej! Jedna runda to pojedyncza rozgrywka, w trakcie której gracze rozgrywają między sobą wylosowane karty. Jedna tura, których maksymalnie jest trzy, to porównanie cech piwa, czyli cech w ramach kategorii przedstawionych na kartach. Liczba rund jest dowolna i w pełni zależy od Was (a raczej od liczby wylosowanych i posiadanych kart).

Skąd będziecie wiedzieć, kto wygrał? Otóż jest legenda, że za siedmioma górami… Tfu, wróć! Legenda w postaci grafów-piktogramów, z której jasno wynika, która cecha bije którą:

Wersja dla 2 osób

Gracze przygotowują się do rozgrywki i nie chwalą się sobie kartami.
Osoba, która zaproponowała grę, rozpoczyna rundę (chyba, że macie inny pomysł) i jako pierwsza wybiera kategorię. Porównujecie cechy wybranej kategorii i sprawdzacie je z legendą. Wygrywa osoba, której cecha bije cechę przeciwnika.

Jeśli pierwsza tura kończy się remisem i pozostaje nierozegrana, następuje kolejna: druga osoba wybiera inną kategorię. Jeśli druga tura również nie dała wyniku, przechodzimy do trzeciej: pierwsza osoba podaje ostatnią kategorię. Jeśli i trzecie tura okaże się nierozegrana, gracze odkładają swoje karty na bok. Jeśli jedna z osób wygra, zostawia swoją kartę w grze, a przegrany swoją odkłada na bok.

Przechodzimy do rundy drugiej. Kategorię zawsze wybiera wygrany wcześniejszej rundy. Gracie do czasu, gdy jeden z graczy odłoży wszystkie swoje karty na bok.

Wersja wypasiona dla 2 osób

Kochacie piwo, ale Waszą największą miłością jest matematyka? Świetnie się składa, bo czas na odrobinę algebry! Wykładacie naprzeciw siebie po jednej karcie tak, żebyście obwoje widzieli umieszczone na niech cechy. Rzut oka na kategorie. Jeśli cechy kategorii są takie same, ich wartość jest równa 1. Jeśli różnią się od siebie, ich wartość jest równa 2. Po ustaleniu wartości rozwiązujecie proste równanie, gdzie „s” do surowiec, „p” to piwo, a „k” to kolor:

X = S*P+K

Jeśli pamiętacie z 4. klasy podstawówki kolejność wykonywania działań, poradzicie sobie bez problemu. Podpowiadamy, że wynikiem jest liczba w zakresie od 2 do 6. Jeśli wyszło Wam 8192, czas nawodnić się kwasem chlebowym!

Następnie rzucacie kością lub generujecie cyfrę od 1 do 6 i porównujecie z wynikiem. Gracze, reprezentujący Bohaterów Piwnej Rewolucji, wygrywają ją razem, jeśli wynik jest niższy od wyliczonej liczby. Czasem kraft wygrywa, a czasem przegrywa.

Wersja dla 3-4 osób

Gracie tak samo jak w wersji podstawowej dla 2 osób, a wygrywa ta osoba, której karta ma najlepszy zestaw cech.
Jeśli pierwsza tura jest nierozstrzygnięta, kolejną kategorię wybiera gracz po lewej – gramy zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Jeśli druga tura również nie wyłoni zwycięzcy, następną kategorię podaje trzeci gracz. Jeśli trzecia tura (i cała runda) jest nierozegrana, wszyscy gracze odkładają swoje karty. Pierwszą turę drugiej rundy rozpoczyna pierwszy lub czwarty z graczy, w zależności od liczby osób biorących udział w grze.
W przypadku rozstrzygnięcia rundy, kolejną rozpoczyna zwycięzca.

Jeśli dwoje graczy ma tę samą zwyciężającą cechę, a przynajmniej jedna osoba przegrywającą, ta ostatnia odkłada kartę na bok. Remisująca dwójka przechodzi do dogrywki w kolejnej kategorii, którą wybiera kolejna osoba z kartą w dłoni zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Jeśli kolejne tury o niczym nie rozstrzygną, wszyscy odkładają karty.